In Blog

Cateva elemente de cercetare - introducere

1. Scopurile materialului

Scopul acestui material este de a prezenta antreprenorilor tipurile de date si informatii utile in elaborarea unui plan de afaceri. In principal, exista doua surse de informatii:

  • date preexistente, obtinute prin studierea surselor oficiale, si
  • date noi, colectate pentru prima data, destinate elaborarii unui proiect de afaceri.

Exista nenumarate surse de date ce pot fi folosite in etapa de elaborare a unui proiect de afaceri. Institutiile nationale si internationale colecteaza si publica date relevante, uneori intr-un mod regulat, ce pot fi utile pentru elaborarea unui plan de afaceri, mai ales cand va confruntati cu elaborarea de planuri pentru mai multe locuri de munca (de pilda, pentru anumite activitati sau regiuni). Cu toate acestea, acele date au o valoare limitata cand este vorba de elaborarea de planuri pentru anumite locuri de munca, deoarece foarte rar sunt indeajuns de particularizate incat sa poata ajuta la elaborarea unui plan de afaceri foarte precis.

Acest material prezinta antreprenorului diverse tipuri si surse de date care pot fi folosite in colectarea sau generarea de informatii relevante in afaceri si accentueaza unele concluzii importante ale studiilor cu relevanta in elaborarea afacerii. Materialul descrie ulterior cum pot fi folosite informatiile obtinute din cercetare in elaborarea planurilor de afaceri. In final, este descris rolul antreprenorului in elaborarea si implementarea cercetarii in planurilor de afaceri.

Scopurile specifice ale materialului sunt de a permite cititorului:

  • Sa identifice tipurile principale de informatii ce pot fi folosite in elaborarea planurilor de afaceri;
  • Sa se familiarizeze cu principalele surse de informatii la nivel national si international;
  • Sa se familiarizeze cu unele dintre principalele tendinte in demografie si in economie cu care se confrunta in crearea de afaceri;
  • Sa se familiarizeze cu principalele metode de colectare de informatii;
  • Sa se familiarizeze cu si sa interpreteze rezultatele evaluarii nevoilor afacerii;
  • Sa identifice principalele tipuri de cercetare in afaceri, precum si rolul antreprenorului in aceasta cercetare.

2. Privire generala asupra cuprinsului

In Introducere, sunt prezentate scopul si o rezumare a continutului materialului. Acest capitol serveste la calauzirea cititorului materialului in privinta informatiei cuprinse in restul materialului.

Capitolul 1 ofera o privire de ansamblu a tipurilor de date utile in elaborarea planurilor de afaceri. In particular, se pune accent pe utilizarea tipurilor de informatii disponibile, precum si pe identificarea situatiilor in care este necesara colectarea de noi informatii.

Capitolul 2 prezinta in detaliu sursele de date disponibile ce pot fi folosite in procesul de elaborare a unui plan de afaceri. Sunt prezentate principalele surse de date nationale si internationale relevante in afaceri.

Capitolul 3 face o prezentare generala a principalelor metode ce pot fi utilizate in colectarea de date si informatii in afaceri, mai precis in studierea datelor existente si a anchetelor de evaluare a nevoilor. In plus, capitolul descrie relatia dintre metodele de evaluare a riscului si afaceri.

Capitolul 4 descrie rezultatele importante ale unor studii recente ce pot oferi o baza de pornire in elaborarea unui plan de afaceri. Aceste date de nivel european ofera o referinta de comparatie la nivel international despre diferite domenii si sunt utile in elaborarea de planuri de afaceri la diferite nivele (de exemplu, la nivel national, regional, local).

Capitolul 5 detaliaza trecerea de la colectarea datelor la actiune. Acesta ajuta cititorul in stabilirea zonelor prioritare tinta si demonstreaza unele dintre principalele probleme si procese ce trebuie abordate in vederea implementarii unui plan de afaceri tintit si de succes.

Capitolul 6 paraseste nivelul de detaliu in implementarea planurilor de afaceri si revine la problema generarii de date. Se va pune accentul pe rolul pe care il pot juca antreprenorii si altii in cercetarea legata de afaceri.

Capitolul 7 prezinta concluziile principale ale materialului si schiteaza un rezumat al principalelor idei atinse de fiecare capitol in parte.

Multe dintre aceste teme au fost deja tratate sau vor fi tratate in alte materiale ulterioare. In special procesul de implementare al afacerii este o tema care revine in multe materiale.

Scopul acestui material este acela de a introduce aceste teme la modul general, astfel incat sa ofere cititorului o privire de ansamblu asupra rolurilor diverselor metode de colectare de date si a utilizarii acestora in elaborarea si implementarea planurilor de afaceri.

Succesiunea celor 7 capitole are drept scop imbinarea teoriei cu practica. Acestea prezinta informatii teoretice despre tipurile de date si studii efectuate in sprijinul afacerilor, pentru a se trece apoi la exemple practice de date si metode ce pot fi folosite in procesul real de elaborare si implementare a planurilor de afaceri la nivelul unei intreprinderi sau pentru un numar mai mare de intreprinderi.

La sfarsit, exista un capitol de concluzii care abordeaza o cerinta specifica a grupului tinta al acestui material: rolul antreprenorilor in procesul de cercetare a afacerii.

3. Rezultatele procesului de invatare

Exista cinci rezultate ale procesului de invatare la finalizarea acestui material. Cititorul trebuie sa poata:

  1. Sa identifice principalele tipuri de metode de studiu ce pot fi folosite in afaceri;
  2. Sa identifice principalele tipuri de date si informatii ce pot fi folosite in sprijinul afacerii;
  3. Sa identifice principalele surse de date existente ce pot fi folosite in elaborarea planurilor de afaceri;
  4. Sa evalueze datele si informatiile in scopul stabilirii prioritatilor in actiunile de planificare;
  5. Sa identifice principalele roluri pe care le pot juca antreprenorii in documentarea afacerii;

In particular, se pune accentul pe scopurile 2, 3 si 4, deoarece acestea permit antreprenorului sa obtina deprinderile practice necesare in activitatea lor de afaceri sau in intreprinderea lor.

Recommended Posts

Leave a Comment

aspecte ale comunicarii, comunicare, comunicarea in business, comunicarea in afaceridate, informatii in afaceri, analiza afaceri
%d bloggers like this:
Skip to toolbar