In Blog

Cateva elemente de comunicare - rezumat si concluzie

Materialul se ocupa de Comunicare in antreprenoriat; aceste doua subiecte nu pot fi separate. Antreprenorii/oamenii de afaceri trebuie sa acorde atentie modului in care comunica deoarece in zilele noastre comunicarea inseamna mai mult decat o discutie cu un client, angajat sau o prezentare in cadrul unei conferinte. Complexitatea anumitor domenii precum productia, aprovizionarea, desfacerea, resursele umane si altele necesita o intelegere aprofundata a modurilor in care transmiterea si transpunerea mesajelor poate avea un impact pozitiv asupra vietii oamenilor.

Mai jos sunt descrise cateva aspecte din acest modul pe care le consideram importante:

  • Nu putem vorbi despre o afacere fara a avea in vedere importanta comunicarii in succesul acesteia
  • In derularea unei afaceri comunicarea reprezinta unul dintre elementele esentiale pentru atingerea obiectivelor
  • Chiar daca vorbim despre productia, aprovizionarea, desfacerea, resursele umane sau altele, comunicarea joaca un rol important in efortul antreprenorului de a-si transmite mesajele/vointa
  • Comunicarea reprezinta un element esential in afaceri, reprezentand in sine un proces care necesita o planificare atenta si o monitorizare, evaluare si adaptare permanenta la evolutia reala
  • Deseori antreprenorii considera ca stiu sa comunice, uitand insa de caracteristicile publicului tanta si de simpla adaptare a mesajului la aceste caracteristici; acesta poate reprezenta un efort mic pentru un succes mare
  • O afacere presupune multe schimbari in multe domenii, insa pentru ca acest efort sa dea roade trebuie sa intelegem ce ii poate motiva pe oameni si pentru a descoperi acest lucru trebuie sa comunicam cu ei si pentru ei.

Referinte

Abric, Jean-Claude (2002), Psihologia Comunicarii, Teorii si Metode, Editura Polirom, Iasi

Baron, R (2003), Behavior in Organizations, Eight Edition, Pearson Education International, Upper Saddle River, New Jersey

Bogathy, Zoltan (2004), Manual de Psihologia Muncii si Organizationala, Editura Polirom, Iasi

Candea, R (1996), Comunicarea Manageriala. Concepte, deprinderi, strategie, Editura Expert, Bucuresti

Decenzo, D (1999), Human Resource Management, Sixth Edition, John Wiley & Sons, Inc

Kotler, P (2002), Social Marketing. Improving the Quality of Life, Sage Publications Inc.

Lacombe, F (2005), Rezolvarea Dificultatilor de Comunicare, Editura Poliron, Iasi

O’Sullivan, Terry (2008), Marketing Communications, the Open University

Panisoara, Ion-Ovidiu (2008), Comunicarea Eficienta, editia a III-a revizuita si adaugita, Editura Polirom, Iasi

Prutianu, S. (2000), Manual de Comunicare si Negociere in Afaceri, Editura Polirom, Iasi

Recommended Posts

Leave a Comment

metode de comunica, afaceri, comunicare in afaceri, comunicarea in afaceriaspecte ale comunicarii, comunicare, comunicarea in business, comunicarea in afaceri
%d bloggers like this:
Skip to toolbar